Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Testimonials

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Sandro Rosell
FC Barcelona President
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

sklep 300x197
Tworzenie sklepów internetowych to nie tylko wybór platformy, grafiki i produktów, ale także mnóstwo formalności. Na początku możesz poczuć się nimi przytłoczony. Nie rezygnuj! Mamy dla Ciebie kilka wskazówek. Podpowiemy Ci jak stworzyć sklep internetowy w 7 krokach.

 

 

 

 

1. Analiza rynku to podstawa

Bez solidnej analizy rynku, nie masz po co startować ze swoim sklepem internetowym. Kluczem do sukcesu jest to, abyś się wyróżnił. Zbadaj zatem, na jakiej platformie oparte są sklepy konkurencji, jakie produkty oferują oraz jakie kampanie marketingowe prowadzą. Weź też pod uwagę ceny i wygląd stron internetowych. 

 

2. Strategia sklepu internetowego 

Kiedy już dokonasz analizy rynku, musisz przygotować jak najlepszą strategię sklepu internetowego. Tworzenie sklepów internetowych jak już wcześniej wspomnieliśmy, wymaga zbadania wielu aspektów. Warto też odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Do kogo kierujesz swoją ofertę? Dlaczego Twoja oferta będzie atrakcyjna dla użytkowników? W jaki sposób będziesz promował swoje produkty? Co znajdą u Ciebie klienci, a czego nie ma konkurencja? Jaki jest Twój cel? 

 

3. Wybór domeny i nazwy

Nazwa i domena sklepu internetowego pozostaną z Tobą na lata, dlatego przemyśl ich wybór. Najlepiej, aby nazwa była związana z działalnością sklepu, ale jeśli chcesz stworzyć zupełnie inną, nic nie stoi na przeszkodzie. Domena musi być łatwa do wpisania w wyszukiwarkę, ponieważ internauci lubią krótkie nazwy, które łatwo jest zapamiętać.  Naturalnie wcześniej musisz sprawdzić, czy nie jest ona zajęta przez innego użytkownika. 

 

4. Oprogramowanie sklepu internetowego

Kolejną ważną kwestią jest wybór oprogramowania, czyli skryptu, na którym zostanie oparty Twój sklep internetowy. Zdecyduj się na rozwiązanie najbardziej odpowiadające Twoim potrzebom. Oczywiście nie zawsze będzie ono tym najpopularniejszym czy najbardziej polecanym. Jakie masz możliwości?

  • możesz skorzystać z darmowego oprogramowania w ramach open source
  • dzierżawić gotowe już oprogramowanie na platformie SaaS
  • zdecydować się na oprogramowanie „szyte na miarę”, czyli dedykowany sklep internetowy
  • wybrać licencjonowane oprogramowanie sklepu (dostajesz projekt oprawy graficznej i gotowe moduły dodatkowe)

Pierwsza opcja będzie dla Ciebie odpowiednia, jeśli masz dość dużą wiedzę informatyczną i sprawdzonego webmastera. Kiedy jednak w tej sprawie czujesz się kompletnym laikiem, lepiej zdecyduj się platformę SaaS lub sklep dedykowany. Ten ostatni jest wprawdzie przeznaczony dla dużych biznesów, ale jeśli masz spory asortyment w swoim sklepie, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś je wdrożył. Tylko pamiętaj - jeśli chcesz tworzyć sklepy internetowe, które będą działały od razu, to rozwiązanie może nie być najlepsze. Nad tego typu oprogramowaniem działa sztab grafików, informatyków i webmasterów, więc trochę potrwa, zanim przygotują Twój sklep. Nie będzie on też najtańszy, dlatego ustal, jakim budżetem dysponujesz i ile możesz przeznaczyć na to przedsięwzięcie. 

Oprogramowanie na licencji można rozbudowywać. Jest to gotowy projekt, który, w zależności od ilości modułów, może przypominać sklep dedykowany (lub być rozwiązaniem „pudełkowym”), jednocześnie nadal pozostając na licencji (jednorazowa opłata). Płacisz tylko za utrzymanie serwera  - nie ponosisz kosztów związanych z abonamentem i wynajmem aplikacji. Decydując się na tego rodzaju oprogramowanie, musisz wiedzieć, że nie otrzymasz automatycznych i bezpłatnych aktualizacji. 

 

5. Formalności 

Niestety, bez formalności się nie obejdzie. Musisz ich dopełnić i podpisać niezbędne umowy. Zgłoś swój bazę danych osobowych klientów do GIODO (Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych). Konieczne będzie też wskazanie, na jakiej podstawie prawnej przetwarzasz dane osobowe. 

Na Twojej stronie internetowej nie może zabraknąć regulaminu i polityki prywatności. Zamieść też wzory pism odstąpienia od umowy i  reklamacji. Poinformuj również klientów, w jaki sposób są zabezpieczane i przetwarzane ich dane osobowe. Kolejny krok to nawiązanie współpracy z firmami kurierskimi, które szybko i sprawnie dostarczą towar do klienta. Zadbaj też o jak największy wybór możliwości płatności za zakupy i różne opcje dostawy. 

 

6. Produkty

Dopełniłeś już wszystkich formalności, masz oprogramowanie i nazwę domeny. Teraz przyszedł czas na zaprezentowanie produktów. Powinny same przyciągać klientów. Co musisz zrobić? Przede wszystkim stwórz oryginalne opisy - dobry content jest tutaj kluczem do sukcesu. Przemawiaj językiem korzyści, niech klient wie, co zyska, kupując u Ciebie. Użytkownicy lubią emocjonalne opisy, które działają na zmysły, jednocześnie przedstawiając atuty produktów. Nie bądź jednak przesadnie poetycki czy nadmiernie profesjonalny - klient nie chce elaboratu na Twojej stronie. Wystarczy kilka pełnych znaczeń zdań oddających działanie czy wygląd towaru. Nie tylko opisy są ważne, ale także fotografie. Postaraj się, aby jak najlepiej oddawały wygląd produktu. Możesz też umieścić na stronie krótki filmik promujący. Tylko pamiętaj, aby zachęcał do działania (zawierał call to action).  

 

7. Marketing 

Działania marketingowe to przede wszystkim optymalizacja, obecność w porównywarkach, prowadzenie profilu w mediach społecznościowych, content i video marketing. Na tym jednak nie koniec. Zaproponuj swoim klientom zapisy na newslettera - poinformujesz ich o nowościach, aktualnych promocjach i rabatach. 

Remarketing to z kolei strategia oddziałująca na niezdecydowanych klientów lub tych, którzy już coś u Ciebie kupili. Jeśli ktoś oglądał produkty w Twoim sklepie, wyświetli mu się ich reklama, podczas gdy będzie surfował po innych stronach. Z kolei klientom, którzy dokonali zakupu, pokażą się produkty powiązane.  

Jak widzisz, tworzenie sklepów internetowych wymaga ogromu pracy. Warto jednak poświęcić trochę czasu i wyróżnić się na tle konkurencji niebanalną ofertą, dobrym contentem i przemyślanymi strategiami marketingowymi.